Inlogformulier

Alleen voor administrateur

Let op!! Zie "Nieuws van het bestuur" en "Tocht 2021"

                    NIEUWS VAN HET BESTUUR

20-08-2023

Vandaag over precies twee weken gaat de Drieborgentocht van start. De komende tocht was wederom zeer snel uitverkocht. Van velen ontvingen we e-mailverzoekjes te mogen meedoen nog voor de inschrijving geopend was. De animo onder jullie is heel groot, vooral ook bij mensen die dit jaar voor het eerst meerijden. Ook dit jaar staan mensen op de reservelijst. De tocht zit letterlijk helemaal vol met ruim 120 klassieke voertuigen.

Door het bestuur is een hele mooie tocht gerealiseerd met verrassende elementen onderweg. We zijn verheugd over het enthousiasme van onze sponsors. Achter de schermen is hard gewerkt om dit jaar een nieuwe Drieborgentocht te organiseren.

We willen iedereen graag wijzen op enkele praktische zaken voor zondag 3 september a.s.:

- Het terrein van de Fraeylemaborg is toegankelijk vanaf 08.30 uur. We verzoeken u dan ook met klem niet vóór 08.30 uur te arriveren. 

- Groep 1 vertrekt tussen 09.45 uur en 10.00 uur.

- Groep 2 vertrekt vanaf 10.15 uur.

Bij de toegang en op het terrein zullen vrijwilligers van de Drieborgentocht instructies geven over de plaats waar u uw oldtimer kunt parkeren. Hiervoor geldt dat de instructies van onze vrijwilligers altijd opgevolgd dienen te worden. 

Houd u onze website in de gaten voor eventuele nieuwsberichten.

 

27-05-2023

 

Vandaag is de inschrijving geopend voor de Drieborgentocht editie 2023! Inschrijven en betalen kan via onderstaande link. 

 

https://www.aanmelder.nl/145525/subscribe

Heeft u vragen en/of opmerkingen over de inschrijving, neemt u dan contact met ons op via: 

 

21-05-2023

Het is bijna zo ver: de inschrijving voor de nieuwe Drieborgentocht 2023 komt eraan. De inschrijving opent aanstaande zaterdag (27 mei). Dit jaar zal dat volledig digitaal zijn; nieuw is dat ook de betaling tegelijk zal gebeuren. Dat is voor u als deelnemer prettig (dan weet je na betaling dat je verzekerd bent van een startbewijs) en ook voor ons als organisatie: betaalverzoeken, herinneringen sturen: dat is hopelijk straks verleden tijd.

De nieuwe route…. Daaraan wordt heel veel voorbereid. Een klein tipje van de sluier? Zoals het er nu uitziet, bevat het een mix van wederom bijzondere Groninger ingrediënten met een vleugje (verdwenen) borgen, een snufje eeuwenoude kerken, hier en daar een molen, een scheut tragische legende en doorspekt van historie. Laat u zich opnieuw verrassen.

Op dit moment barst de lente uit zijn voegen in Groningen; rijden we nu zelf over het Groninger platteland, dan is men druk bezig de kale akkers te bewerken, staan de slootkanten vol fluitekruid en is het gras frisgroen en hoog of het wordt gemaaid, is het koolzaad helaas net uitgebloeid. De schapen en lammetjes lopen in het veld net als de koeien. Langs de wegen staan bomen in het lentegroen en de kastanjebomen in volle bloei: wat is weer genieten.

Gaat u zelf ook aan de rit? Dan wensen wij u heel veel rijplezier, zeker nu.

 

Voor nu rest ons u succes te wensen bij de inschrijving: wij zitten er weer klaar voor. U ook?

 

04-05-2023

 

Zondag 3 september 2023 zal de Drieborgentocht weer worden verreden. Als bestuur zijn we al weer volop aan de slag met de voorbereidingen voor de komende editie. Wij hopen dit jaar opnieuw een hele gezellige en verzorgde dag te kunnen bieden met het vertrouwde van voorgaande jaren en ook nieuwe en wellicht verrassende elementen. De route zal weer door een prachtige omgeving gaan met veel mooie bezienswaardigheden. Ga je ook mee op Road-trip door Noord-Groningen? Het eigenzinnige karakter van Groningen ontdek je als je de provincie intrekt. Dus gaan we van het gebaande pad af. Over de talloze kruip- en sluipdoorweggetjes ga je het avontuur tegemoet. We vertrekken net als voorgaande jaren vanaf de Fraeylemaborg; er valt weer een hoop te ontdekken.

Inschrijven is mogelijk vanaf zaterdag 27 mei 2023 (Pinksterweekend); nadere informatie hierover volgt. Net als afgelopen jaar zal de gehele inschrijving en betaling weer online plaatsvinden.

Tot slot zijn we nog op zoek naar een persoon of bedrijf met kennis van ICT en webdesign voor het vernieuwen van de website. Bent of kent u iemand die hier geschikt voor is, dan komen we graag in contact. 

Mocht u naar aanleiding van de informatie in deze mail vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan gerust contact met ons op via:

 

06-09-2022

Beste deelnemers, 

Wat hebben we genoten van de 22ste Drieborgentocht. Bedankt dat u aanwezig was op de eerste zondag van september. En nu? Tijd om na te genieten.

Met de foto’s die zijn gemaakt voorafgaand en tijdens onze toertocht, blikken we samen met u terug op de Drieborgentocht 2022. (Deze foto's zullen zo spoedig mogelijk worden geplaats op de website) Veel plezier met het bekijken van deze terugblik op een fantastische zondag. Als bestuur hebben we deze eerste oldtimer-toerdag als prachtig ervaren. Met alles wat in de achterliggende maanden is georganiseerd, menen we te mogen zeggen dat we daarin geslaagd zijn. De online aanmelding en digitale facturering waren een succes. Daarmee gaan we zeker door in 2023. U begrijpt het al: als bestuur kijken we al weer vooruit. Dit jaar hadden we een ‘bekende Groninger’ uitgenodigd, heeft niemand minder dan de burgemeester van Midden-Groningen de opening verricht en de eerste oldtimers ‘weggevlagd’. Voor het komende jaar gaan we vanzelfsprekend nieuwe inspiratie opdoen. Als muzikale omlijsting bracht het Seaside Quintet een gezellige sfeer ten tonele met eveneens klassiekers ten gehore.

De start van alle 120 voertuigen verliep zonder noemenswaardige problemen (al ging het bestuur meermaals door de knieën om te zien of een auto toch olie lekte) en iedereen kon op zijn/haar vertrouwde manier genieten van de Drieborgentocht. Velen maakten gebruik van de lunch in het Schathoes van de Borg Verhildersum en ook dat verliep prima. In Leens was het even zoeken bij de fa. Ekster want wát hoorde er nou niet thuis in deze etalage? Het was een flacon fietsolie van Kroon en niet de uilen die de etaleur had gebruikt bij het thema: vogels. Gelukkig wisten zeer velen van u het antwoord op de overige vragen waarvan sommige best lastig waren. En ondanks digitale bronnen anno 2022 wisten gelukkig genoeg mensen wat een rolpaal is of keerskespringen. Alle vragen en bijbehorende antwoorden zijn te vinden via deze link: Drieborgentocht 2022

De prijsuitreiking verliep als vanouds: ‘had ik alle antwoorden goed? Dingen we mee naar een prijs? Sommige prijswinnaars waren al naar huis gegaan (Formule 1 in Zandvoort thuis kijken?), toch is dit nu allemaal goed gekomen. Ook de hoofdprijs, waarover eerst onduidelijkheid was, is de deur uitgegaan. Een high tea voor 2 personen bij Borg Verhildersum inclusief bezoek aan de borg is gewonnen door Leo Luten met navigator Joke Velema. 

Het weer kón niet beter; Harma Boer had het ons al beloofd aan het begin van de ochtend. De hele dag was het genieten geblazen en na terugkomst op het voorterrein van de Fraeylemaborg, bleven velen van u nog lange tijd aanwezig zodat we een gezellige nazit hadden. Als bestuur genoten wij van al die 120 voertuigen met dubbel zoveel rijders.

Vanaf deze plaats willen wij een hartelijke dank uitspreken aan alle (nieuwe) vrijwilligers. Zonder jullie onmisbare hulp was deze dag niet zo vlekkeloos verlopen. Fantastisch dat jullie zo spontaan wilden meewerken; we zien jullie graag terug in 2023. Ook grote dank aan onze sponsors die vaak zeiden: wat leuk, wij doen mee! Jullie waren geweldig! Ook de medewerkers van Scouting Fraeylema,  de beheerders van het Koetshuis, de muzikanten van Eemsmond Big Band en u als deelnemer: hartelijk dank om van deze dag een succes te maken.

Voor wie geen genoeg kan krijgen van oldtimers wordt in het pittoreske Leermens een Oldtimerdag gehouden op 17 september a.s. Zie: www.leermens.net. Of een ander evenement op 23 september: Ten Boer op wielen.  Zie: https://www.dorpsbelangentenboer.com/feest-en-lichtweek.

Oh ja: de Rabo ClubSupport Stemcampage is geopend; Rabobank-leden kunnen meedoen door hun stem uit te brengen op de Drieborgentocht. Elke stem is geld waard. Stemt u ook op ons? Dat kan in de Rabo App of op Rabo.nl/Clubsupport op de St. Drieborgentocht Slochteren of via deze link:        Rabo ClubSupport (rabo-clubsupport.nl)   (meedoen kan tot 27 september a.s.)

De website van de Drieborgentocht is nog beschikbaar tot 01-10-2022 en wordt daarna ‘gereviseerd’. Het is dan langere tijd uit de lucht. Het e-mailadres is en blijft normaal functioneren t.b.v. al uw vragen, informatie etc. etc. De mailbox wordt wel gewoon gelezen.

Aan het einde gekomen, sluiten we af met te zeggen: heel graag tot ziens volgend jaar opv3 september 2023.

 

Hartelijke groet van het bestuur,

Rommy, Lucy, Marvin en Wim

 

03-09-2022

Beste deelnemers, 

Morgen wordt de 22ste Drieborgentocht verreden. Het belooft een prachtige dag te worden met hoge temperaturen en geen regen. We willen iedereen voor aanvang nog graag wijzen op een aantal praktische zaken:

- Het terrein van de Fraeylemaborg is vanaf 8:30 uur toegankelijk. We verzoeken u dan ook met klem om niet vóór 8:30 uur te arriveren. 

- Groep 1 vertrekt tussen 9:30 uur en 9:45 uur.

- Groep 2 vertrekt vanaf 10:15 uur.

Op het terrein zijn vrijwilligers van de Drieborgentocht aanwezig die instructies zullen geven over waar u kunt parkeren, hiervoor geldt dat de instructies van onze vrijwilligers altijd opgevolgd dienen te worden. 

Rest ons nog om iedereen alvast een hele mooie tocht toe te wensen en veel plezier. 

Hartelijke groet,

Het bestuur

 

04-08-2022

Beste mensen,

Vandaag over precies één maand gaat de 22ste editie van de Drieborgentocht van start.

Na afgelasting in 2020 en een doorgang in afgeslankte vorm in 2021, zijn we vol goede moed en enthousiasme van start gegaan met de voorbereidingen voor de komende tocht. Van heel veel deelnemers hebben we via e-mail verzoekjes ontvangen om te mogen meedoen nog voor de inschrijving geopend was. De animo onder jullie is heel groot, vooral ook bij mensen die dit jaar voor het eerst meerijden. De inschrijving was dan ook al vol voordat de termijn gesloten was en er mensen op de reservelijst geplaatst moesten worden. Vandaag kunnen we melden dat ook zij inmiddels verzekerd zijn van deelname op 4 september a.s. Daarmee zit deze tocht letterlijk helemaal vol met 120 klassieke voertuigen.

Door het bestuur is een hele mooie tocht gerealiseerd met verrassende elementen onderweg. Er is alles aan gedaan om jullie een fijne Drieborgentocht 2022 te bezorgen.

We zijn verheugd over het feit dat we diverse nieuwe sponsors mochten verwelkomen. Al leek het soms weinig zichtbaar, achter de schermen is hard gewerkt om dit jaar een nieuwe Drieborgentocht te organiseren en we hebben daar heel veel zin in.

Houd onze website en ‘nieuws van het bestuur’ goed in de gaten de komende periode. Binnenkort zullen we daar nieuwe informatie met jullie delen.

Graag maken wij jullie attent op het volgende: de Stichting Drieborgentocht Slochteren doet dit jaar mee met de actie Rabo ClubSupport. Leden van de Rabobank kunnen meedoen door hun stem uit te brengen op deelnemende clubs zoals de Drieborgentocht. Elke stem is geld waard en leden mogen  2x op ons stemmen. Doet u ook mee? Stem dan in de Rabo App of op Rabo.nl/Clubsupport op de St. Drieborgentocht Slochteren (meedoen kan vanaf maandag 5 september a.s.)

Rest ons jullie allen een fijne zomertijd toe te wensen en dan graag tot ziens op 4 september a.s. bij de Fraeylemaborg bij de 22ste editie van de Drieborgentocht Slochteren.

 

Hartelijke groet,

 

Het bestuur

 

22-6-2022

‘’Arbeid is nodig om d’oude pracht te behouden voor het nageslacht’’

Zo luidt een oud gezegde en vonden we van toepassing op het werk wat we doen voor de Drieborgentocht.

Met Hemelvaart is de inschrijving gestart voor de 22ste Drieborgentocht en op dit moment zijn we de 100ste aanmelding voorbij! Kortom, het belooft weer een mooie happening te worden en daarvoor heeft het bestuur al het nodige georganiseerd. De aanmeldingen zullen z.s.m. op de website worden geplaatst want we weten hoe leuk iedereen het vindt om te zien wie allemaal (weer) meedoen op de 1e zondag in september. We kunnen al wel verklappen dat dit jaar heel veel ‘nieuwe’ deelnemers hebben ingeschreven. Wat ons ook verheugt, is het aantal personen dat gebruik gaat maken van de aangeboden lunch op een hele mooie locatie. Ook hebben enkele nieuwe sponsors hun steun aan ons toegezegd. Inmiddels is de oldtimerrit enkele keren voorgereden door twee leden van het bestuur en binnenkort wordt het routeboek uitgewerkt. Kortom: achter de schermen wordt hard gewerkt.

Zoals u wellicht hebt gemerkt, vergt de websitevernieuwing meer tijd dan gehoopt. Het is net een oldtimer want het besturingssysteem moet vervangen worden😉 Voor nu laten we de website en inhoud ongewijzigd tot 1 oktober a.s. zodat ook nadat de Drieborgentocht in september verreden is, de foto’s nog een tijd online beschikbaar zijn. Wel zullen we vanaf nu, daar waar nodig, berichten plaatsen op de Homepage of bij Nieuws van het bestuur. Per 1 oktober a.s. gaat de website definitief enige tijd uit de lucht. We hebben overwogen dit nog voor de zomervakantie te doen echter is er geen garantie dat het tijdig lukt en zoals we voor ogen hebben. Kortom: een nieuw bestuur, dezelfde werkwijze en toch anders, veel gezelligheid, een prachtige route in het verschiet en een ‘oldtimer die dit najaar in revisie gaat’!

De e-mailbox van de Drieborgentocht wordt bijna dagelijks gelezen dus mocht u vragen hebben of indien iets onduidelijk mocht zijn: mail ons gerust! De inschrijfperiode duurt nog enkele weken, de ca. 12 lege plaatsen op dit moment zullen dan ook over niet al te lange tijd ingevuld worden. Voorlopig gaan we dus even op deze manier ons nieuws aan u doorgeven.

Voor de deelnemers die lid zijn van de Rabobank nog dit: dit jaar gaat           De Drieborgentocht meedoen met de Rabo Clubsupport. Hiervoor hebben we ons succesvol aangemeld en vanaf 5 september a.s. kunnen alle Rabobankleden een stem op ons uitbrengen. Elke stem is geld waard en daarvan kunnen wij mooie dingen organiseren. We zullen hierover later meer meedelen.

Voor nu gaan we onverminderd hard door met de voorbereidingen; van een aantal ingeschreven deelnemers weten we dat ze nu de zomer vieren en daarom wensen we vanaf deze plaats iedereen een hele fijne tijd toe.                Rijd veilig en blijf gezond.

 

 

Vriendelijke groet van het bestuur: Rommy, Marvin, Wim en Lucy

 

28-01-2022

De puzzel is nu compleet!

Vanaf 1-1-2022 heeft de stichting Drieborgentocht een nieuw bestuur. En dat zijn:

Rommy Starke (voorzitter)

Lucy Bakker (secretaris)

Marvin Wolthof (penningmeester)

Wim Hoving (bestuurslid)

Het verheugt ons u te kunnen melden dat de voorbereidingen voor de editie in 2022 van start zijn gegaan. We hopen zo spoedig mogelijk meer informatie hierover te kunnen delen via deze website. 

Vanaf deze plek wil het nieuwe bestuur een hartelijke dank uitspreken aan Grietje, Detta, Jaap en Harry voor hun jarenlange trouwe inzet en bevlogenheid in de afgelopen jaren. Dankzij hen kunnen we terugkijken op fantastische dagen in onze mooie provincie (en daarbuiten) met dat wat ons aller passie is; toertochten rijden in onze oldtimers!

 

06-10-2021

Afgelopen week hebben wij met een aantal geïnteresseerden  een gesprek gehad over het vormen van een nieuw bestuur om het voortbestaan van De Drieborgentocht te waarborgen.
Zoals het nu lijkt hebben we een aantal puzzelstukjes gevonden, maar……..


De puzzel is nog niet compleet!!!

Wie zoeken wij nog??

Een secretaris, een penningmeester en een webmaster.

Wat zijn de taken van de secretaris ?

*Mailverkeer bijhouden.
*Sponsoren benaderen.

*Onze actielijst bijwerken, hier hebben wij onze taken in vermeldt en verdeeld met een einddatum waarop deze moeten zijn uitgevoerd, werkt perfect!!
*Mail inschrijvingen deelnemers verzorgen, en verwerken.


Wat zijn de taken voor de penningmeester ?
*Betalingen verrichten.
*Betalingen van de inschrijvingen controleren met de “inschrijvingen voor deelname aan de tocht”
*Eindverantwoordelijke van de betalingen

 

Al deze taken kunnen deels gecombineerd worden, zie onderstaand voorbeeld.

De inschrijving van de tocht, dit is een piekmoment.
+/- 300 mailadressen die een mail ontvangen, hierna komen de inschrijfformulieren  binnen.

Om de inschrijvingen met de betalingen te controleren kan de penningmeester de secretaris of iemand anders aanstellen om dit te doen.
Deze persoon krijgt een bankpas om alleen de betalingen in te zien, zonder verdere bevoegdheden.
Zo kunnen de werkzaamheden evt. verdeeld worden.

Heeft u na het lezen van deze mail hierover nog vragen of lijkt het u toch iets om één van de functies op zich te nemen door horen wij dit graag van u.


Onze contactgegevens vind u op onze site.

 

10-09-2021

 

Prijswinnaars opdrachten 3 Borgentocht 2021

 

1e Prijs  : D.T.J. Ruben-de Jong Hellum  Kadobon € 100,00 Plus Supermarkt

2e Prijs  : H. Rowaan Loppersum             Dinerbon € 75.00 Rest.Stenen Boog Slochteren

3e Prijs  : M. Dinkelman Veendam           Kadobon € 65.00 Juwelier Meijer Hoogezand

4e Prijs  : M. Hemmes Kropswolde          High Tea bon 2 pers. Rest. De Boerderij

5e Prijs  : H. Wösten Hoogezand            Kadobon € 25.00 Smaakvol Slochteren

 

Hartelijk dank voor de massale deelname, de prijzen worden zo spoedig mogelijk bij de winnaars thuisbezorgd.

 

Hieronder vind u nogmaals de vragen maar nu met de antwoorden er bij.

 

Vraag 1: Van de ongeveer 200 steenhuizen en borgen die in de provincie Groningen hebben gestaan, zijn er nog 15 over.
A: Noem 5 van deze borgen waarvan er 2 in de route voorkomen.
B: In welke 2 plaatsen staan deze 2 borgen in de route?


A/ Ewsum, Ennemaborg, Rusthoven, Ekenstein, Piloursmaborg, De Freaylemaborg en Borg Welgelegen, Wedderborg, Verhildersum, Coendersborg, Menkemaborg, Rensumaborg, Nienoord , Iwema-Steenhuis, Breedenborg.
B/ De Freaylemaborg en Borg Welgelegen in Slochteren en Sappemeer

Vraag 2:
A: Welk beeld staat even voorbij de Brink aan de linkerkant van de weg
?
B: Ter gelegenheid van welk evenement is deze geplaatst?
C: Wanneer wordt dit evenement altijd gehouden?


A: Paardenhandelaren/ Zuidlaardermarktmonument
B: Ter gelegenheid van de 800ste Zuidlaardermarkt
C: 3de Dinsdag van Oktober

Vraag 3
A :Hoe heet de kerk aan de linkerkant van de weg?
B: Wat is de Etstoel
C: Met welke belangrijkste doel is Stichting Etstoel Anloo in 1986 opgericht?
A/ Sint-Magnuskerk
B/ Het Drentse gerechtshof (hoogste rechtscollege) in vroegere eeuwen.
C/ Om fondsen te werven voor het onderhoud van deze kerk

Vraag 4:
A: Wat voor type molen staat aan de linkerkant
van de weg?
B: In welk jaar werd deze molen opnieuw geplaatst?


A/Achtkante bovenkruier (grondzeiler)
B/ 1873

 

Vraag 5: Aan de rechterkant van de weg staat een ........, Drenthe staat bekend om de vele soorten.
A : Wat staat hier?
B: Welk nummer staat hierbij vermeld?
A/ Hunebed
B/ Hunebed D6

 

 

Vraag 6:
A: Wat is de naam van het kanaaltje aan de linkerkant van de weg en verbindt ……..…met …………………..?
B: Wat is een TOP?

A/ Noordlaardervaart( je)…….verbindt Noordlaren met en het Zuidlaardermeer
B/ Toeristisch Overstappunt (TOP)


Vraag 7:
A: Hoe heet de kerk aan de linkerkant van de weg?
B: Waar wordt deze kerk ook voor gebruikt?

A/ Bartholomeüskerk
B/ Trouwlocatie


Vraag 8:Hoeveel molens staan er langs te route, vanaf punt 70 tot aan het eindpunt bij de route?

5 Molens,
De wachter in Zuidlaren, De Boezemvriend in de Groeve, Mulder-Pot in Kropswolde, de Entreprise in Kolham en de Fraeylemamolen in Slochteren.

Vraag 9: Aan de rechterkant staat een molen. Wat is de naam van deze molen?

Fraeylemamolen

Vraag 10:
De Freaylemaborg ontving in 2020 een groot bedrag aan schenking.
A:Hoeveel was dat bedrag ?
B: Welke instantie schonk dit bedrag?


A/250.000,00 euro ,
B/
Bankgiroloterij

 

 

 

 30-08-2021

 

 Beste Deelnemers,

We willen jullie nogmaals op het hart drukken om je aan de binnenkomsttijd te houden.

Dus groep 1 kan vanaf 9.00 uur binnenkomen en vertrekken om 9.45 uur en groep 2 kan dus absoluut  NIET voor 10.00 uur  het terrein op.

We zitten krap in de tijd, dus nogmaals het verzoek om je aan de tijden te houden.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie medewerking.

Het Bestuur.

 

 

 08-08-2021

 Beste deelnemers,

Hierbij een aantal aandachtspunten voor zondag 5 september:

* Aanmelden:
Op onze site bij “Startbewijzen 2021” kunt u zien in welke groep u bent ingedeeld. (tijd=tijd)

1ste groep aanmelden vanaf 9.00 uur en vertrek om 9.45 uur
2de groep aanmelden vanaf 10.00 uur en vertrek om 10.45 uur


Bij binnenkomst wordt u geïnformeerd over het ontvangen van het rallyschildje en krijgt u verdere instructies wat betreft de start van de tocht.

* Terugkomst tot 16:30 uur:
Het antwoordformulier voor de opdrachtenwedstrijd moet u bij terugkomst van de tocht direct  inleveren.
Er zijn een aantal cadeaubonnen te winnen, waarbij de 1ste prijs een waarde heeft van € 100,00 . Dus doe vooral mee!!!!
De prijswinnaars worden later op onze site bekend gemaakt en worden ook persoonlijk door ons geïnformeerd.
Tevens ontvangt u een attentie en willen wij u daarbij graag persoonlijk bedanken voor uw deelname.

* Afsluiting van de dag:
Na het inleveren van het antwoordformulier en ontvangen van een “gepaste” afscheidsattentie kunt u het voorterrein weer afrijden.
Om groepsvorming te voorkomen vindt er helaas geen afscheidswoord plaats.

Mocht u graag terug willen komen om de andere deelnemers te zien binnenrijden of misschien een terrasje willen nemen dan is dat natuurlijk mogelijk , dit valt uiteraard buiten ons evenement.
U kunt dan uw voertuig elders op één van de parkeerplaatsen parkeren en op eigen gelegenheid terugkomen op het terrein.

Bij eventuele nieuwe ontwikkelingen (versoepelingen) zullen wij dit op onze site vermelden.

Tot zondag 5 september.

 

                                 

 

4-7-2021

INSCHRIJVEN VOOR DE TOCHT VAN 5 SEPT. IS NIET MEER MOGELIJK.

VOL !!!!!

 

27-06-2021

 

DE DRIEBORGENTOCHT ZAL DIT JAAR WEER VAN START GAAN!

Op zondag 5 september zal onze jaarlijkse oldtimertocht weer worden verreden, maar wel in een aangepaste versie.
De indeling van de dag is iets gewijzigd, maar dat mag de pret niet drukken.
100 Voertuigen gaan deze zondag een tocht van ruim 110 km rijden.
De route gaat door een prachtige omgeving met veel mooie bezienswaardigheden/borgen.
Onderweg hopen we dat de coronaversoepelingen de terrasjes nog steeds open houden zodat de deelnemers daar een hapje of drankje kan nuttigen.
De start gaat in 2 etappes !!!, de 1ste groep van 50 auto's vertrekt om 9.45 uur en de 2de groep van 50 auto's vertrekt om 10.45 uur.


Voor het huidige bestuur zal dit de laatste tocht zijn die zij organiseren, na een periode van 10 jaar besluiten zij het stokje over te dragen aan een eventueel nieuw te vormen bestuur.
Helaas is er nog weinig respons geweest op de oproepen die er de afgelopen maanden zijn geweest.

 

 

22-12-2020

Beste oldtimerliefhebbers/deelnemers,

2020, een jaar om nooit meer te vergeten, het coronajaar.
Een heftige en bizarre tijd voor iedereen en die helaas nog niet voorbij is.

2020 Is ook het jaar waarin de Drieborgentocht, net als vele andere evenementen niet door kon gaan.

2021 zal hopelijk een jaar worden waarin wij de 21ste tocht van start laten gaan.
Voor ons als bestuur zal dit de laatste tocht zijn die wij zelf gaan organiseren. Reden hiervoor is de kwetsbaarheid van ons 4en ( 2 echtparen die toch een beetje ouder worden☺)maar het is ook tijd voor vernieuwing en verfrissing van het bestuur. Daarom zijn wij op zoek naar opvolgers, om de toekomst van onze tocht veilig te stellen.  

Mensen die geïnteresseerd zijn en deze nieuwe uitdaging  willen aangaan kunnen contact opnemen met ons als bestuur van de stichting, onze contactgegevens kunt u  op onze site vinden.
Wij zouden het  erg op prijs stellen, om volgend jaar met onze opvolgers gezamenlijk het volledige draaiboek te doorlopen.
Als voorzitter en partner was het voor ons altijd weer een mooie uitdaging om weer een nieuwe route uit te zetten, mooie landschappen en oude en prachtige  bezienswaardigheden te vinden. Aandacht voor onze mooie cultuur en oudheden, maar natuurlijk ook aandacht vragen voor de prachtige oldtimers die aan onze tocht deelnemen.
Maar ook de rol van het secretariaat is in al die jaren heel belangrijk geweest.
Bereikbaarheid, juiste en snelle administratie is voor een evenement als dit erg belangrijk en dat hebben we allemaal de afgelopen jaren zeker gehad.
Uiteraard willen wij ook onze vrijwilligers niet vergeten, want zonder hen kan dit evenement niet georganiseerd worden.

We hopen dat wij het komende jaar, samen met een 3 of 4 tal nieuwe mensen de tocht kunnen voorbereiden en van start laten gaan.

We wensen jullie allemaal fijne feestdagen en een goed en gezond 2021 toe en hopelijk zien we elkaar volgend jaar weer op zondag 5 september.

Kop d’r veur en blief gezond!!!!!!

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur

Detta en Harry van der Veen
Jaap en Grietje Steenhuis

 

03-05-2020

Beste mensen,

Zondag 30 augustus zou de 21ste Drieborgentocht worden verreden. De overheid laat echter weten alle evenementen tot 1 september 2020, niet toe te staan. Aangezien het niet duidelijk is hoe het na deze datum verder gaat is het bestuur genoodzaakt de tocht voor dit jaar niet te verplaatsen, maar te schrappen.    

Hoe het in de toekomst verder gaat wat betreft het organiseren van een evenement is nu nog niet duidelijk.                                                                            

In afwachting van de nieuwe richtlijnen,welke door de overheid zullen worden voorgeschreven,zullen door de organisatie worden opgevolgd.  

Hoe het bestuur daarna de Drieborgentocht verder zal gaan voortzetten kunt volgen via deze site.

 

 

 

 23-03-2020

 

Beste mensen,

In verband met het Corona virus hebben wij helaas moeten besluiten om de voorbereidingen voor de tocht van 30 augustus 2020 op een laag pitje te zetten. Zodra het "normale"leven weer wordt opgepakt gaan wij weer aan de slag. U begrijpt dat de inschrijving voorlopig wordt uitgesteld. Zodra we de draad weer op kunnen pakken krijgt U op de gebruikelijke manier een mail van ons dat de inschrijving is geopend. En houd ook onze website in de gaten.

 

mvg het Bestuur

 

 

 

06-08-2018

Ivm de nieuwe privacy regels het volgende:

Op onze website staan de deelnemers met naam vermeld, mocht u hier bezwaar tegen hebben laat ons dat dan aub weten middels een mail of via het contactformulier dan gaan wij u hier van verwijderen.

Ook worden er tijdens de tocht foto's gemaakt om deze na afloop op de site te plaatsen om nog eens rustig van de dag na te genieten. Ook hier geldt, wilt u uw auto niet in beeld hebben laat ons dat dan ook even weten.

 

  

 

 01-04-2018

Voorwaarden annulering, met ingang van 2016;

Restitutie van het inschrijfgeld is alleen mogelijk wanneer uiterlijk 14 dagen voor de tocht wordt geannuleerd, en wordt terugbetaald onder aftrek van €5,00 adm.kosten. Daarna vindt geen restitutie meer plaats.

 

  

01-04-2018

Bouwjaar voor deelname;

 

Deelname aan de Drieborgentocht was tot nu toe voor voertuigen van 25 jaar en ouder.

Dit betekent dat het bouwjaar dus elk jaar opschuift, om een voorbeeld te noemen zouden in 2020 voertuigen kunnen deelnemen van bouwjaar 1995 en ouder.

Om het karakter van de Oldtmertocht te bewaren heeft het bestuur besloten om de tocht met ingang van dit jaar open te stellen voor voertuigen van bouwjaar 1985 en eerder.

Voor mensen met voertuigen van latere bouwjaren, die in ons jubileumjaar hebben meegereden zal een uitzondering worden gemaakt.

Wij hopen hiermee een juiste mix van Oldtimers en Klassiekers te krijgen.

 

Het bestuur. 

 

 

 

 

 

 

Sponsoren

  • 001.jpg
  • 01.png
  • 001.png
  • 02.PNG
  • 003.png
  • 004.png
  • 06.png
  • 006.png
  • 07.png
  • 007.png
  • 008.png
  • 009.png
  • 010.gif
  • 12.png
  • 15.png
  • 17.png
  • 20.png
  • 22.PNG

Buienradar

Copyright 2020 © Drieborgentocht