Inlogformulier

Alleen voor administrateur

Let op!! Zie "Nieuws van het bestuur" en "Tocht 2021"

 

                                 NIEUWS VAN HET BESTUUR

 

06-10-2021

Afgelopen week hebben wij met een aantal geïnteresseerden  een gesprek gehad over het vormen van een nieuw bestuur om het voortbestaan van De Drieborgentocht te waarborgen.
Zoals het nu lijkt hebben we een aantal puzzelstukjes gevonden, maar……..


De puzzel is nog niet compleet!!!

Wie zoeken wij nog??

Een secretaris, een penningmeester en een webmaster.

Wat zijn de taken van de secretaris ?

*Mailverkeer bijhouden.
*Sponsoren benaderen.

*Onze actielijst bijwerken, hier hebben wij onze taken in vermeldt en verdeeld met een einddatum waarop deze moeten zijn uitgevoerd, werkt perfect!!
*Mail inschrijvingen deelnemers verzorgen, en verwerken.


Wat zijn de taken voor de penningmeester ?
*Betalingen verrichten.
*Betalingen van de inschrijvingen controleren met de “inschrijvingen voor deelname aan de tocht”
*Eindverantwoordelijke van de betalingen

 

Al deze taken kunnen deels gecombineerd worden, zie onderstaand voorbeeld.

De inschrijving van de tocht, dit is een piekmoment.
+/- 300 mailadressen die een mail ontvangen, hierna komen de inschrijfformulieren  binnen.

Om de inschrijvingen met de betalingen te controleren kan de penningmeester de secretaris of iemand anders aanstellen om dit te doen.
Deze persoon krijgt een bankpas om alleen de betalingen in te zien, zonder verdere bevoegdheden.
Zo kunnen de werkzaamheden evt. verdeeld worden.

Heeft u na het lezen van deze mail hierover nog vragen of lijkt het u toch iets om één van de functies op zich te nemen door horen wij dit graag van u.


Onze contactgegevens vind u op onze site.

 

10-09-2021

 

Prijswinnaars opdrachten 3 Borgentocht 2021

 

1e Prijs  : D.T.J. Ruben-de Jong Hellum  Kadobon € 100,00 Plus Supermarkt

2e Prijs  : H. Rowaan Loppersum             Dinerbon € 75.00 Rest.Stenen Boog Slochteren

3e Prijs  : M. Dinkelman Veendam           Kadobon € 65.00 Juwelier Meijer Hoogezand

4e Prijs  : M. Hemmes Kropswolde          High Tea bon 2 pers. Rest. De Boerderij

5e Prijs  : H. Wösten Hoogezand            Kadobon € 25.00 Smaakvol Slochteren

 

Hartelijk dank voor de massale deelname, de prijzen worden zo spoedig mogelijk bij de winnaars thuisbezorgd.

 

Hieronder vind u nogmaals de vragen maar nu met de antwoorden er bij.

 

Vraag 1: Van de ongeveer 200 steenhuizen en borgen die in de provincie Groningen hebben gestaan, zijn er nog 15 over.
A: Noem 5 van deze borgen waarvan er 2 in de route voorkomen.
B: In welke 2 plaatsen staan deze 2 borgen in de route?


A/ Ewsum, Ennemaborg, Rusthoven, Ekenstein, Piloursmaborg, De Freaylemaborg en Borg Welgelegen, Wedderborg, Verhildersum, Coendersborg, Menkemaborg, Rensumaborg, Nienoord , Iwema-Steenhuis, Breedenborg.
B/ De Freaylemaborg en Borg Welgelegen in Slochteren en Sappemeer

Vraag 2:
A: Welk beeld staat even voorbij de Brink aan de linkerkant van de weg
?
B: Ter gelegenheid van welk evenement is deze geplaatst?
C: Wanneer wordt dit evenement altijd gehouden?


A: Paardenhandelaren/ Zuidlaardermarktmonument
B: Ter gelegenheid van de 800ste Zuidlaardermarkt
C: 3de Dinsdag van Oktober

Vraag 3
A :Hoe heet de kerk aan de linkerkant van de weg?
B: Wat is de Etstoel
C: Met welke belangrijkste doel is Stichting Etstoel Anloo in 1986 opgericht?
A/ Sint-Magnuskerk
B/ Het Drentse gerechtshof (hoogste rechtscollege) in vroegere eeuwen.
C/ Om fondsen te werven voor het onderhoud van deze kerk

Vraag 4:
A: Wat voor type molen staat aan de linkerkant
van de weg?
B: In welk jaar werd deze molen opnieuw geplaatst?


A/Achtkante bovenkruier (grondzeiler)
B/ 1873

 

Vraag 5: Aan de rechterkant van de weg staat een ........, Drenthe staat bekend om de vele soorten.
A : Wat staat hier?
B: Welk nummer staat hierbij vermeld?
A/ Hunebed
B/ Hunebed D6

 

 

Vraag 6:
A: Wat is de naam van het kanaaltje aan de linkerkant van de weg en verbindt ……..…met …………………..?
B: Wat is een TOP?

A/ Noordlaardervaart( je)…….verbindt Noordlaren met en het Zuidlaardermeer
B/ Toeristisch Overstappunt (TOP)


Vraag 7:
A: Hoe heet de kerk aan de linkerkant van de weg?
B: Waar wordt deze kerk ook voor gebruikt?

A/ Bartholomeüskerk
B/ Trouwlocatie


Vraag 8:Hoeveel molens staan er langs te route, vanaf punt 70 tot aan het eindpunt bij de route?

5 Molens,
De wachter in Zuidlaren, De Boezemvriend in de Groeve, Mulder-Pot in Kropswolde, de Entreprise in Kolham en de Fraeylemamolen in Slochteren.

Vraag 9: Aan de rechterkant staat een molen. Wat is de naam van deze molen?

Fraeylemamolen

Vraag 10:
De Freaylemaborg ontving in 2020 een groot bedrag aan schenking.
A:Hoeveel was dat bedrag ?
B: Welke instantie schonk dit bedrag?


A/250.000,00 euro ,
B/
Bankgiroloterij

 

 

 

 30-08-2021

 

 Beste Deelnemers,

We willen jullie nogmaals op het hart drukken om je aan de binnenkomsttijd te houden.

Dus groep 1 kan vanaf 9.00 uur binnenkomen en vertrekken om 9.45 uur en groep 2 kan dus absoluut  NIET voor 10.00 uur  het terrein op.

We zitten krap in de tijd, dus nogmaals het verzoek om je aan de tijden te houden.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie medewerking.

Het Bestuur.

 

 

 08-08-2021

 Beste deelnemers,

Hierbij een aantal aandachtspunten voor zondag 5 september:

* Aanmelden:
Op onze site bij “Startbewijzen 2021” kunt u zien in welke groep u bent ingedeeld. (tijd=tijd)

1ste groep aanmelden vanaf 9.00 uur en vertrek om 9.45 uur
2de groep aanmelden vanaf 10.00 uur en vertrek om 10.45 uur


Bij binnenkomst wordt u geïnformeerd over het ontvangen van het rallyschildje en krijgt u verdere instructies wat betreft de start van de tocht.

* Terugkomst tot 16:30 uur:
Het antwoordformulier voor de opdrachtenwedstrijd moet u bij terugkomst van de tocht direct  inleveren.
Er zijn een aantal cadeaubonnen te winnen, waarbij de 1ste prijs een waarde heeft van € 100,00 . Dus doe vooral mee!!!!
De prijswinnaars worden later op onze site bekend gemaakt en worden ook persoonlijk door ons geïnformeerd.
Tevens ontvangt u een attentie en willen wij u daarbij graag persoonlijk bedanken voor uw deelname.

* Afsluiting van de dag:
Na het inleveren van het antwoordformulier en ontvangen van een “gepaste” afscheidsattentie kunt u het voorterrein weer afrijden.
Om groepsvorming te voorkomen vindt er helaas geen afscheidswoord plaats.

Mocht u graag terug willen komen om de andere deelnemers te zien binnenrijden of misschien een terrasje willen nemen dan is dat natuurlijk mogelijk , dit valt uiteraard buiten ons evenement.
U kunt dan uw voertuig elders op één van de parkeerplaatsen parkeren en op eigen gelegenheid terugkomen op het terrein.

Bij eventuele nieuwe ontwikkelingen (versoepelingen) zullen wij dit op onze site vermelden.

Tot zondag 5 september.

 

                                 

 

4-7-2021

INSCHRIJVEN VOOR DE TOCHT VAN 5 SEPT. IS NIET MEER MOGELIJK.

VOL !!!!!

 

27-06-2021

 

DE DRIEBORGENTOCHT ZAL DIT JAAR WEER VAN START GAAN!

Op zondag 5 september zal onze jaarlijkse oldtimertocht weer worden verreden, maar wel in een aangepaste versie.
De indeling van de dag is iets gewijzigd, maar dat mag de pret niet drukken.
100 Voertuigen gaan deze zondag een tocht van ruim 110 km rijden.
De route gaat door een prachtige omgeving met veel mooie bezienswaardigheden/borgen.
Onderweg hopen we dat de coronaversoepelingen de terrasjes nog steeds open houden zodat de deelnemers daar een hapje of drankje kan nuttigen.
De start gaat in 2 etappes !!!, de 1ste groep van 50 auto's vertrekt om 9.45 uur en de 2de groep van 50 auto's vertrekt om 10.45 uur.


Voor het huidige bestuur zal dit de laatste tocht zijn die zij organiseren, na een periode van 10 jaar besluiten zij het stokje over te dragen aan een eventueel nieuw te vormen bestuur.
Helaas is er nog weinig respons geweest op de oproepen die er de afgelopen maanden zijn geweest.

 

 

22-12-2020

Beste oldtimerliefhebbers/deelnemers,

2020, een jaar om nooit meer te vergeten, het coronajaar.
Een heftige en bizarre tijd voor iedereen en die helaas nog niet voorbij is.

2020 Is ook het jaar waarin de Drieborgentocht, net als vele andere evenementen niet door kon gaan.

2021 zal hopelijk een jaar worden waarin wij de 21ste tocht van start laten gaan.
Voor ons als bestuur zal dit de laatste tocht zijn die wij zelf gaan organiseren. Reden hiervoor is de kwetsbaarheid van ons 4en ( 2 echtparen die toch een beetje ouder worden☺)maar het is ook tijd voor vernieuwing en verfrissing van het bestuur. Daarom zijn wij op zoek naar opvolgers, om de toekomst van onze tocht veilig te stellen.  

Mensen die geïnteresseerd zijn en deze nieuwe uitdaging  willen aangaan kunnen contact opnemen met ons als bestuur van de stichting, onze contactgegevens kunt u  op onze site vinden.
Wij zouden het  erg op prijs stellen, om volgend jaar met onze opvolgers gezamenlijk het volledige draaiboek te doorlopen.
Als voorzitter en partner was het voor ons altijd weer een mooie uitdaging om weer een nieuwe route uit te zetten, mooie landschappen en oude en prachtige  bezienswaardigheden te vinden. Aandacht voor onze mooie cultuur en oudheden, maar natuurlijk ook aandacht vragen voor de prachtige oldtimers die aan onze tocht deelnemen.
Maar ook de rol van het secretariaat is in al die jaren heel belangrijk geweest.
Bereikbaarheid, juiste en snelle administratie is voor een evenement als dit erg belangrijk en dat hebben we allemaal de afgelopen jaren zeker gehad.
Uiteraard willen wij ook onze vrijwilligers niet vergeten, want zonder hen kan dit evenement niet georganiseerd worden.

We hopen dat wij het komende jaar, samen met een 3 of 4 tal nieuwe mensen de tocht kunnen voorbereiden en van start laten gaan.

We wensen jullie allemaal fijne feestdagen en een goed en gezond 2021 toe en hopelijk zien we elkaar volgend jaar weer op zondag 5 september.

Kop d’r veur en blief gezond!!!!!!

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur

Detta en Harry van der Veen
Jaap en Grietje Steenhuis

 

03-05-2020

Beste mensen,

Zondag 30 augustus zou de 21ste Drieborgentocht worden verreden. De overheid laat echter weten alle evenementen tot 1 september 2020, niet toe te staan. Aangezien het niet duidelijk is hoe het na deze datum verder gaat is het bestuur genoodzaakt de tocht voor dit jaar niet te verplaatsen, maar te schrappen.    

Hoe het in de toekomst verder gaat wat betreft het organiseren van een evenement is nu nog niet duidelijk.                                                                            

In afwachting van de nieuwe richtlijnen,welke door de overheid zullen worden voorgeschreven,zullen door de organisatie worden opgevolgd.  

Hoe het bestuur daarna de Drieborgentocht verder zal gaan voortzetten kunt volgen via deze site.

 

 

 

 23-03-2020

 

Beste mensen,

In verband met het Corona virus hebben wij helaas moeten besluiten om de voorbereidingen voor de tocht van 30 augustus 2020 op een laag pitje te zetten. Zodra het "normale"leven weer wordt opgepakt gaan wij weer aan de slag. U begrijpt dat de inschrijving voorlopig wordt uitgesteld. Zodra we de draad weer op kunnen pakken krijgt U op de gebruikelijke manier een mail van ons dat de inschrijving is geopend. En houd ook onze website in de gaten.

 

mvg het Bestuur

 

 

 

06-08-2018

Ivm de nieuwe privacy regels het volgende:

Op onze website staan de deelnemers met naam vermeld, mocht u hier bezwaar tegen hebben laat ons dat dan aub weten middels een mail of via het contactformulier dan gaan wij u hier van verwijderen.

Ook worden er tijdens de tocht foto's gemaakt om deze na afloop op de site te plaatsen om nog eens rustig van de dag na te genieten. Ook hier geldt, wilt u uw auto niet in beeld hebben laat ons dat dan ook even weten.

 

  

 

 01-04-2018

Voorwaarden annulering, met ingang van 2016;

Restitutie van het inschrijfgeld is alleen mogelijk wanneer uiterlijk 14 dagen voor de tocht wordt geannuleerd, en wordt terugbetaald onder aftrek van €5,00 adm.kosten. Daarna vindt geen restitutie meer plaats.

 

  

01-04-2018

Bouwjaar voor deelname;

 

Deelname aan de Drieborgentocht was tot nu toe voor voertuigen van 25 jaar en ouder.

Dit betekent dat het bouwjaar dus elk jaar opschuift, om een voorbeeld te noemen zouden in 2020 voertuigen kunnen deelnemen van bouwjaar 1995 en ouder.

Om het karakter van de Oldtmertocht te bewaren heeft het bestuur besloten om de tocht met ingang van dit jaar open te stellen voor voertuigen van bouwjaar 1985 en eerder.

Voor mensen met voertuigen van latere bouwjaren, die in ons jubileumjaar hebben meegereden zal een uitzondering worden gemaakt.

Wij hopen hiermee een juiste mix van Oldtimers en Klassiekers te krijgen.

 

Het bestuur. 

 

 

 

 

 

 

Sponsoren

  • 01.png
  • 02.PNG
  • 03.png
  • 04.png
  • 05.png
  • 06.png
  • 07.png
  • 08.png
  • 09.png
  • 10.png
  • 11.png
  • 12.png
  • 13.png
  • 14.png
  • 15.png
  • 16.png
  • 17.png
  • 18.png
  • 19.png
  • 20.png
  • 21.PNG
  • 22.PNG

Buienradar

Copyright 2020 © Drieborgentocht